24 Ocak 2015 Cumartesi

Konu Dışı ~ Postcrossing Nedir ?

Bugün bir chat programında İngilizce pratiği yaparken bir Türk ile karşılaştım, o anda da kartpostal yazıyordum. Yazdığımı  söyleyince o da kartpostallardan hoşlandığını söyledi ve kim için yazdığımı sordu. Ona benim çok severek katıldığım "postcrossing" adlı bir projeden bahsettim. Çok ilgisini çekti ve katıldı. Ben de bilmeyenlere bu projeyi anlatmak için inanılmaz bir istek duydum. Zaten herkesten de duyuyorum, eskiden ne kadar fazla kartpostal gönderirdik. Şimdi hiç kalmadı, ne güzel günlerdi diye.. Kartpostal bulmak için girdiğim kırtasiyelerin çoğu da "Artık tarih oldu" deyip gülerek dalga geçince herkese tarih olmadığını haykırmak için yanıp tutuştum. Bu yazıyı gerçekten kartpostalları özleyenlerin okumasını isterim. Peki nedir bu postcrossing?

Postcrossing, uluslararası bir projedir. Herhangi bir ülkede yaşayan bir kişinin diğer ülkelerdeki insanlara kartpostal gönderdiği, farklı kültürleri tanıdığı bana göre müthiş bir uygulamadır.


Peki nasıl ?

Postcrossing'in sitesine girip kayıt olarak ilk adımımızı atıyoruz. "Send a postcard" adlı bölümden kartpostal göndermek için adres seçiyoruz. İlk seferde 5 kartpostal gönderebilme hakkımız var, bu süre devamlılığa göre artıyor.  (Ben henüz bir seferde 7 tanecik gönderebiliyorum.)
Gönderdiğimiz her kartpostalın "ID" si var. Bunları gönderdiğimiz kartların üzerine yazmayı unutmamak işin en önemli kısmı.

Kartpostalları gönderdikten sonra onların ulaşmasını bekliyoruz. 20 günü mutlaka geçtiğini söylemeliyim, çünkü apayrı ülkelere gidiyor çok normal değil mi ? Kartlarımız yerlerine ulaştıktan sonra üzerine yazdığımız "ID"leri siteye giriyorlar. Bizde hemen başka birini seçip gönderiyoruz.
Peki gönderdiğimiz kartlara cevap alıyor muyuz?

Hayır, başta bu kısma benimde kafam çok takıldı. O zaman ne anlamı var ki ? dedim. Ancak bende gönderdiğim kadar kartpostal almaya başlayınca (başkalarından) zaten bir süre sonra pek de gerekli olmadığını düşündüm. Öyle olsa kesinlikle kartpostal yetişmez, inanın bana :)

Söyleyecek başka bir şey yok sanırım. Kartpostal göndermeyi özleyenler mutlaka denesinler. Yeni gelen kartları incelemek müthiş bir şey... Her geldiğinde çok mutlu oluyorum. Hem zaman geçirmek, hem başka ülkelerden insanları tanımak, hem ingilizcemizi geliştirmek için hem de günümüzü güzelleştirmek için müthiş bir uygulama. Benim resmen hayatımı değiştirdiğini söyleyebilirim. Bana çok güzel şeyler kattı, bir sürü dostum oldu. Size bir postcrossing kullanıcısının kendi odasında yaptığı kartpostal duvarını gösterdiğimde ne söylemek istediğimi anlayacaksınız..

Harika değil mi ? Sizde sahip olmak istemez misiniz ? Bu fotoğraf benim bu projeye aşık olmam için yetti de arttı bile. Hadi sizde katılın! :)) 

Başka bir yazıda mutlaka aldığım kartpostallardan en güzel olanlarını göstereceğim ve daha ayrıntılı bilgi vereceğim


Happy postcrossing!!! 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder