22 Ocak 2015 Perşembe

Siz Nerede Kitap Okumak İstersiniz ?

        Sizin için yaptığım yoğun mekan araştırmalarıyla karşınızdayım (Aslında sadece google ile sınırlı hiç çaktırmayın  :D )

 Bugün hava ne kadar güzeldi. Ocak ayındayız ama yazdan kalma bir hava vardı. Dışarı çıktım, dolaştım tabiki keyfini doya doya çıkardım. Ama fotoğraf makinemi yanıma almayı unutmuşum :( resmen yıkıldım. Yeşil-sarı çimlerin arasında tertemiz suyuyla akan dereyi çekemedim, köprüye oturdum ve su da yıkanan ördekleri izledim. Fotoğraf makineme çok bağlandım, onsuz dışarı çıkınca hep boşlukta hissediyorum artık. Bütün bu kaçırdıklarım yetmezmiş gibi karşıma iki sevimli köpek çıktı. Ben böyle tatlılık görmedim, sevmeye doyamadııım...  Anneannem ile dedem bu köpekleri tam açlıktan ölecekken alıp bakmaya başladılar. Anneleri ölünce diğer kardeşleri de ölmüş. O yüzden sevgim çok çok fazla bu köpeklere. Birbirlerine belki de bu yüzden çok bağlılar. Küçük kuzenim birinin adını köstebek koydu. Birinin burnunun diğerinden daha siyah olduğunu iddia ettiği için bu ismi seçmiş. Ben bakıp bakıp hiçbir fark göremedim ama o öyle diyorsa öyledir :))  konunun dışına çok fazla çıktım, Hollandalı arkadaşımın dediği gibi çenem bir türlü kapanmıyor :))


       Akşama doğru sıkıldım ve yapacak hiçbir şey bulamayıp internette dolaşmaya başladım. Elime kitap da alamıyorum çünkü evde değilim.  Evde olsam da Hollanda hakkında hazırladığım bir sunumla uğraşıyorum. Eh bir de bu aralar aramıza yeni katılan bana göre dünyanın en güzel bebeği Doğa'dan ayrı kalamıyorum :* :)) Bir haftalık bir bebek bu kadar iştahlı olamaz. O, kıyafetlerinin kenarlarını emerken ve bir süre sonra süt gelmediği için sızlanarak ağlamaya başlarken bende aldım telefonu elime. Sadece uyuyup acıkmakla meşgul alan küçük prensesimiz henüz kucağıma alıp yanaklarını öpecek, ısıracak durumda değil. Ah çok küçük çok.. Tapıyorum bu kıza *_* ♡

Tamam tamam, konuya geliyorum =)

Kitap okunacak mekan çok önemlidir. Tabii hiç imkanımız olmadığı için Büşra ile bizim kitap okuma mekanımız kurtulduktan sonra hiç aramayacağımız, lanet ettiğimiz okul sıraları... Ne şekillere giriyoruz görseniz halimize acırsınız :)) Napalım her şey kitaplar içiiiinn !!

İnsan bu halde olunca, kitap okumak için yaratılmış olan rahat rahat mekanları hayal etmekten kendini alamıyor. Evet, bugün ben hayal etmekten bir adım öteye gittim ve birkaç resim baktım. Sonraki adım da böyle yerler bulmak olacak (amiiinn)

Bakın bakalım sizin için en uygunu hangisi ?

Burayı görür görmez bayıldım. Ah şöminenin karşısına yayılıp kitabımızı elimize alalım, yalnızlığın tadını çıkaralım.. Sessiz, sakin, huzurlu.. yalnız dedim çünkü ben böyle bir yerde hiç kimseyi istemem, kitabımın karakterleriyle beni baş başa bırakın :))



Evin içinde yaratılmış bu güzel alanlarda yalnız kalıp kitap okumak için ideal olabilir. Ben fazla dar alanlardan hoşlanmam ama bana bile çok cazip göründü şuan *_* 


Işte buuu ! Cennet bu cennettt, beni buraya bırakın. Bir sene arayıp sormayın. Tamam tamam çok da unutmayın ama nasıl mükemmel bir yer burası böyle ^_^ Otur koltuğa, ayaklarını da uzatmadan olmaz. Al kitabını eline. Arada manzaraya bakıp hayallere dal. Hepsi için bol bol vaktin olsun. Tamam bir sene olmasa da bir ayımı feda edebilirim burası için ;)

Burası da Büşra'nın favorisi. Bende böyle alanları hep çok severim. İnsanın içini hoş bir sıcaklık hissi kaplıyor. Ben zaten soğuk bir yerde yapamam, yaşayamam. Hollanda'da yaşamayı nasıl düşünüyorum bilmiyorum. Bizde evin içinde böyle bir alan yaratırız herhalde :)) o zamanı bilmem ama şuan olmak istediğim yer kesinlikle bu sıcak köşe :)


Oturmayı hiç sevmeyen biri olarak burada bütün gün yatıp yuvarlana yuvarlana kitap okuma fikri çok hoşuma gitti *-* rahatıma  nasıl düşkünümdür ben öyle ((:


Eğer hava güzelse burası oldukça konforlu ve harika bence. Evet, evet kesinlikle sevdim burayı. Zaten en çok dışarıda kitap okumaya bayılırım. Ayrı bir keyif veriyor insana ♡ :* 


Peki deniz kenarında kitap okumayı sever misiniz ? Hayır hayır hiç hoş bir fikir değil. Dikkatimi kitaba nasıl vereceğim ? Denizinde kitabında hakkını veremem. Bana hiç uymaz. Ikisinin de yeri ayrı şimdii


Amanın, burası hiç güvenli durmuyor :D Bir yolunu bulup ordan düşerim ben, yok ben almıyım. Her an düşecekmiş gibi duruyor. Tehlikeli işlere bulaşmaya gerek yok şimdi ^^


Bir de kitap okunan kafeler var. Evet, burası benim için kesinlikle çok uygun. Hem sosyal bir ortam, hem içeceğin güzel bir kahve, hem de yanında bir sürü kitap dostu. Ne kadar güzel bir düşünce:) Bende mi açsam ? :)) 


Kim istemez ki böyle bir yeri ? Gerçi neden yere oturduğunu anlayamadım rahatça uzanmak varken ama, çok da rahatsız görünmüyor. Seve seve yer değiştirebilirim şuan :)


Yok, bakarken içim sıkıldı. Ben kalamam böyle bir yerde. Daha geniş, daha ferah.... :)





Geniş olmasa da o kadar ferah bir mekan ki. Burada mutlaka maviyle ilgili bir kitap okurdum. Okyanuslar, denizler, korsanlar. Çok elverişli bir ortam değil mi ? Hem kitap okumak için, hem hayallere dalmak için, hemde mutlu olmak için. Evet, mutluluğu fısıldıyor bu mekan *-* Bir gülümsemeyle bakıyorum :)


Duyduk duymadık demeyiiinnnn, ruh ikizimi buldummm *-* Canım bana da biraz yer açsana şöyle :)) Evimizin yanında bir orman olsa, bir kaç saatliğine gidip huzuru bulsak... Bir ağaca yaslanıp kitap okumak benim en çok hoşuma giden şeylerden biri ***


Ya da evimizde böyle bir koltuk olsa ? Çok kullanışlı ve rahat duruyor. Kesinlikle her eve lazım, en çok da bizim eve lazım *** Kahve- Kitap - Film *-*



Ya da hadi çimlere uzanıp kitap okuyalım. Dışarıda kitap okumaya aşık olan ben, seve seve bir günümü feda edebilirim şu manzara için :* :)


Kitap okurken en çok sıkıntı çektiğim şey, kitabı tutmaktan kolumun ağrıması tabi kii :) Çareyi bulmuşlar anlaşılan, kolumuz ağırdığı için şekilden şekile girmeye son !! Kalkın oradan beyefendi, ben oturacağım :D


Böyle bir alana da hiç kimse hayır demez sanırım, ben kesinlikle demem :) 


Hollanda'da şöyle bir ev varsa; görenlerin, bilenlerin, duyanların haber vermesi önemle rica olunur *-* Ne güzel keyif yapılır şimdi orada dimi ? Sokaktan gelen geçeni izle, kitabını oku, mola ver, gelen geçeni izle, kitabını oku. Tam benlik rutin. Bu eve de bir 4 yılımı koyuyorum arkadaşlar. Her an çok değerlidir, nerede geçireceğin, kimle geçireceğin çok önemlidir :)



Harika!!! Neden olmasın ki ?? En büyük eksiğimiz bu büyüklükteki bir kitap olduğu için olmasın tabii :))


[Önemli duyuru] Böyle bir kitaplığı, daha doğrusu kütüphanesi olan arkadaş aranıyor. En iyi arkadaşı, can dostu hatta yatılı misafiri olabilirim *-* Şaka şaka, Büşra'yla benim kitaplarımı birleştirdiğimizde böyle bir oda çıkar zaten. Hollanda'daki evimize böyle bir oda yapalım mı? Kafamda deli sorular.. Yapalım, yapalım, hadi yapalım :)) ***



Peki benim favori mekanım neresi?  Kesinlikle birinci sırada burası var!!! Nasıl muhteşem görünüyor, işte ömür boyu kalabileceğim bir yer. Kitapların güzelliği, koltuğun rahatlığı... Birde bacaklarımızı uzatabileceğimiz bir puf.. Çok kıskandım şuan, buraya bakıp bakıp hayal kurmakla mı yetinicez şimdi ? Diğer mekanlar çok sönük kaldı gözümde, daha fazla devam edemiycem :D (Elindeki fotoğraflar bitti)  




Evet, yazıma son derece melankolik ve yalnız bir şekilde noktamı koyuyorum.  Mekan her zaman bulunur da huzur veren insan her zaman bulunmaz.. Umarım çıkar bir an önce karşıma. Sanki biraz ihtiyacım var :) 

Hepinize musmutlu akşamlar :* 


4 yorum :

  1. Ben favorimin yanına o tehlikeli sandalyeyide alırım sırf merakıma ama rahat duramayacağım için daha o gün kafamı çatlatırım :D Busee gösterme bana bu tür şeyleri, biliyosun hem meraklı hem sakarım :))

    YanıtlaSil
  2. Hahahahahaha beni sonuncu yere kilitle, sonra istediğini yap valla canım :)) kahvesiz de bırakma ama ;)

    YanıtlaSil
  3. Üzgünüm seni kilitleyemem sensiz canım sıkılır benim be

    YanıtlaSil
  4. Hahahaha sende gel o zaman :))

    YanıtlaSil