3 Nisan 2015 Cuma

Mutlaka Okumam Gereken 10 Kitap


Okumak istediğim kitapları burada bir araya toplamaya karar verdim. Alıp okudukça tabii ki yorumlarımı da yayınlayacağım. Aralarında çoook uzun zamandır okumak isteyip bir türlü elime geçiremediğim kitapların yanı sıra yeni gözüme çarpıp hemen almak istediklerim de var. Umarım sizin de ilginizi çeker :)

1- Tarih Sümer'de Başlar

İlk yasa sistemi hangi uygarlığa aitti? İlk vergi indirimini hangi uygarlık uyguladı? Ya ilk atasözü, ilk aşk şarkısı, ilk atasözü ve deyimler? Tüm bu soruların yanıtı hiç şüphesiz çiviyazısı denen yazılarını kil tabletlere geçirerek yazılı tarihi başlatan Sümerler olacaktır. Kitabı Mukaddes'te geçen birçok kavramın kökenlerinin de Sümerlerde olduğunu görmek kafalarımızda soru işaretleri uyandıracaktır. Önde gelen Sümerologlardan Samuel Noah Kramer, Sümerlerin insanlık tarihine katkıda bulundukları 39 alanı, yıllar süren araştırmalar ve binlerce tabletin okunması sonucunda ortaya çıkan bu kitapta topladı. Eğitimden aileye, tarımdan adalete, ahlaktan felsefeye, edebiyattan politikaya "Tarih Sümer'de Başlar." 


Tarih ile ilgili kitaplar, Türkiye'de en çok okunanların başında gelir. Ben de bu tarihçiler kervanının çok koyu bir üyesiyim. Çok sevdiğim tarih öğretmenimin tavsiye ettiği bu kitap aylardır sepetimde duruyor. Ancak sürekli bir aksilik oldu ve geri plana ittim. Artık alınması gerekenler listemin en başına koymanın zamanı geldi :) Bu kitabın ismini ilk duyduğum andan beri merak ediyorum. Evet, beni en çok etkileyen unsur adıydı. Daha sonra gerçekten bu kitapta geçen; daha önce aklıma gelmemiş soruları, ilginç buluşları öğrenmek istediğimi fark ettim. Bir şans vermeye değer, değil mi?



Ayrıca yine aynı yazara ait, ikinci kitap sayılabilecek olan ''Sümer Mitolojisi''ni de bu kitabı okuduktan sonra, hoşuma giderse almayı düşünüyorum :) İlk kitap buluşlarla ilgili bilgi verirken ikinci kitap tanrıçalar, tanrılar, mitolojik ögeler hakkında bilgi veriyor.

2- Mevsim Hep Sonbahar

Şimdi ne yapacaktım? Ne yapabilirdim ki? Kaçıp kurtulmak istedim. Çocuklarım olmasaydı, çoktan kendimi çöllere vurup kaybolurdum ama onları ortada bırakamazdım. Gemisi batmakta olan ve yolcularının umut dolu gözlerle baktıkları bir kaptana benziyordum. Oysa gemimden daha kötü durumdaydım. 

Kadın olmanın başlı başına suç sayıldığı topraklarda doğup büyüyen Masume, İran Devrimi öncesi ve sonrasının yarattığı baskıcı süreçten nasibini almış genç bir kadındır. Buna rağmen, maruz kaldığı toplum baskısını hiçe sayarak varlığını kabul ettirme mücadelesinden asla vazgeçmez. 

Başkaları tarafından yazılan bir kaderi yaşamak zorunda kalan Masume'nin erkek egemenliğine karşı direnişini anlatan bu roman, okuyucularını umut ve acının iç içe geçtiği dokunaklı bir hikâyeye davet ediyor. 


Doğu'daki bir kadının yaşadığı zorlukları anlatan, İran'da yasaklanan bu kitabı herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum. Dünyadaki gerçekleri gözler önüne seren, bir yaşam mücadelesini etkileyici şekilde anlatan bu etkileyici romanı gerçekten çok merak ediyorum. Ben dünyanın yalnızca toz pembe, iyi, güzel yönünü değil; karanlık, bizim kolay sahip olduğumuz şeyler için büyük yaşam mücadelesi verenlerin ürpertici hayatını görmek istiyorum. Herkes bu konuda mücadele verip duyarlı olabilse keşke. Kendi dünyamızdan çıkıp biraz bakabilsek oralara. Belki o zaman karanlıklar çıkar aydınlığa.



3- Son Durak       

Adli tıp doktoru Kay Scarpetta, gecenin bir vakti evine gelen polise tereddüt etmeden kapısını açar ve daha ne olduğunu anlayamadan vahşi bir saldırıya uğrar. Yoğun adrenaline rağmen soğukkanlılığını kaybetmeden, sapık caniyi etkisiz hale getirir. Suçlu yakalanmış, adalet yerini bulmuştur. Ama bir dizi vahşi cinayetin zanlısı olarak görülen bu adam nedense mağdur gibi gösterilmekte, aksine anlaşılmaz bir biçimde Kay Scarpetta pek çok kanıt desteğiyle suçlu durumuna düşürülmektedir. 
Kaybolan ya da yer değiştiren kimi kanıtlar ve kurum içindeki gizli hesaplaşmalar adli tabibi içinden çıkamayacağı bir kaosa sürükler. 
Scarpetta; vicdanı, geçmişi ve geleceğiyle hesaplaşmak zorunda kalır. Ve doğru bildiği yolda ilerlemekten başka çaresi yoktur...


Polisiye okumayı çok fazla sevdiğimi söyleyemem, hatta elime en az aldığım türdür. Ancak bu kitabı okumak için tuhaf bir istek duyuyorum. Birileri de gerçekten çok heyecanlı olduğunu söyleyince kesin kararımı verdim. Konu ve üslup bakımından çok ilgi çekici, kapağını da hoşuma gitti 





4- Sonsuza Kadar

Hollywood yıldızı Jack Eversea, Carolina sahilindeki küçük kasabaya adım attığında, Keri Ann Butler’ın masum kalbine  bir anda girmiş ve yedi ay sonra kasabadan ayrıldığında, geride kanayan bir yara bırakmıştı.
Jack en yakınındakiler tarafından ihanete uğramış, aldatılmış ve tehdit edilmişti ve neredeyse kariyerinden olacaktı. Aynı zamanda, belki de hayatındaki tek “gerçek” şeyin de parmakları arasından kayıp gitmesine izin verdiğinin farkındaydı.
Ama elleri bağlıydı; bunun olmasını engelleyememişti… En azından şimdiye kadar.
Şimdi Jack geri döndü ve gerçek aşkının kalbini kazanmaya kararlı.
Peki, ama Keri Ann’i, hem Jack’e hem de istediği her şeye, sonsuza kadar sahip olabileceğine inandırabilecek miydi?



Kapağı için okumayı düşündüğüm kitaplardan yalnızca biri :)


5- Eflatun Diyar


Eflâtun Diyar, İngiliz Richard Lamb'in karısını başkent Montevideo'da bırakarak ekmek parası uğruna yollara düşmesinin ve Uruguay'da insanoğlunun hem vahşiliğine hem de iyilikseverliğine birinci elden tanık oluşunun hikâyesidir. Virginia Woolf'un da en sevdiği yazarlardan olan W. H. Hudson, Eflâtun Diyar'da yalnızca doğayı değil, insanlık hallerini betimlerken de ustalığını konuşturur ve bizleri acımasız ama bir o kadar da mutlu bir dünyada maceraya çıkartır.

"Hepimiz yanlış bir şekilde, boş yere mutluluğun peşin-den koşuyoruz. Bir zamanlar mutluluğa sahiptik fakat onu hor gördük; zira doğanın bütün çocuklarına bahşettiği yalnızca eski ve geleneksel bir mutluluktu. Bizlerse, Bacon ya da başka bir hayalperestin bulacağımızı garanti ettiği daha büyük bir mutluluğu bulmak uğruna, saf mutluluktan uzaklaştık. Oysa yalnızca doğayı fethetmemiz, sırlarını öğrenmemiz ve onu sadık kölemiz haline getirmemiz gerekiyordu; işte o zaman dünya cennet haline gelirdi, bütün erkekler ve kadınlar da Âdem ve Havva'ya dönüşürlerdi."






6- Gölge Büyüsü


Onlara verilen hediye değerliydi ve bu hayatlarını sonsuza kadar değiştirdi.
Meara Quinn’in başı beladaydı! O her zaman özgür ruhlu olmuştu ve aşkın kendisine göre olmadığına inanırdı.
Bu yüzden en iyi arkadaşının erkek kardeşi Connor O’Dwyer’a âşık olması söz konusu bile olamazdı. Connor, altın gibi kalbi ve büyüleyici gülümseyişiyle çok yakışıklı olabilirdi ama asla ilişkileri ciddiye almazdı.
Bu yüzden ikisi için en güvenlisi arkadaş kalmak ve beraber bira içmeye devam etmekti.

Ayrıca Connor’a âşık olmak çok da tehlikeliydi. Connor, kardeşi Branna ve Amerikalı kuzinleri Iona ile birlikte nesilden nesile geçen karanlık bir yeteneğe sahipti.
Bu güçlerini iyilik için kullanıyorlardı ama onlara musallat olmuş kadim bir kötülük vardı. Onları ve önem verdikleri herkesi yok etmek isteyen bir kötülük…

İrlanda’nın büyülü ormanlarında, Meara artık en çok korktuğu şey için savaşmak zorundaydı - aşk için.

Söz konusu Nora Roberts olunca, zaten pek fazla düşünmeye yok. Her kitabını sıkılmadan okuyabilirim. Sadece bu kitabında büyülü şeyler olduğu için çok fazla ilgimi çekti. Şuan elime alıp okumak istediğim kitap kesinlikle bu. İrlanda'nın büyülü ormanları... Keşke elimde olsa :) Hepsinin içinden favorimin bu olduğunu söylemeliyim. 



7- Hayallere Dokunmak



Ryan kulağıma eğiliyor. “Dans et benimle, Beth.”
“Ben dans etmem.” Doğru, etmem. Daha doğrusu, bir erkekle hiç dans etmedim.
Kuşkuyla kaşını kaldırıyor. “Dans etmezsin?”
“Hayır.”
Ateşin ışığı Ryan’ın yanık tenine vuruyor ve yüzüne harika, bronz bir parlaklık veriyor. Altın saçları ışıldıyor. Göz kamaştırıcı. Ryan bir adım yaklaşıyor ve kendini çekici yapan ve beni zayıflatan “ben her şeyi bilirim” gülüşünü takınıyor. Ondan nefret ediyorum ve bana dokunmasına izin verdiğim için kendimden de nefret ediyorum.
Çok hızlı bir tempoda çalan müzik biraz yavaşlıyor. Müzikteki güçlü vuruşlar kalbimin çılgın atışlarını taklit ediyor. Dudaklarını kulağıma doğru yaklaştırıyor ve nefesi boynumu gıdıklıyor. “Benimle dans et, Beth.”

Sizinde içinizi eritmedi mi? Sıcacık hisler uyandıran bu kitabı istiyorum! :)




8- Ardımda Kalanlar


Çıkmazdaysa yüreğiniz, hikâyemi dikkatli okuyun, belki de bu sizin hikâyenizdir…
Hiç uçurumun kenarında olduğunuzu hissettiniz mi? Ya da ayaklarınızın altındaki kaya parçalarının koparak düştüğünü… Ben artık öyle hissediyorum ve gitgide karanlığa düşüyorum. İhanetin en ağırını en yakınlarımdan gördüm. Anne ve babamdan… Tek suçum, onların isteklerine boyun eğmememdi. Tek suçum, onların değil de yüreğimin seçtiği adamı sevmemdi… Neden insanlar kendileri gibi olmayanı ötekileştirir ki? Bu baş kaldırımın bedelini çok ağır ödüyorum. Bir akıl hastanesine kapatıldım. Tüm hayatım çalındı benden. Sevdiğim adam… Dünyaya getireceğim çocuğum belki de…
Ne zormuş insanın kendinde olduğunu ispat etme çabası.  Ve artık aklım yerinde mi bilmiyorum ama yüreğimin hâlâ aklı başında. Buradan kurtulmak istiyorum. Gün yüzüne kavuşup rüzgârın saçlarımı savuruşunu hissetmek, denizin tuzlu kokusunu içime çekmek istiyorum.
Tek ümidim bu yazdıklarımı birinin bulması. Ne kadar zaman alır bilinmez, fakat bu satırları okuyacak kişiye sesleniyorum: Benim adım Clara Elizabeth Cartwright ve bu, benim hikâyem. Seçim senin, ya hikâyeme ortak ol ya da diğerleri gibi görmezlikten gel beni…
Ardımda Kalanlar, anlattıkları ve karakterleriyle kurgu ürünü olsa da hikâyenin çıkış noktası gerçeğe dayanmaktadır. Tüm gizemleri içinde barındıran, duygu yüklü bu kitabı gözyaşları eşliğinde bitirdiğinizde, kendinizi sorgulamadan edemeyeceksiniz…


Duygu yönünden çok yoğun olduğumu düşündüğüm bir roman. Okurken gözyaşlarımın akıp gideceğinden şimdiden eminim :)



10- Limon Yapraklarının Kokusu

Dikkat: Bu kitap yıkıcı bir derinlik barındırmaktadır. Otuz yaşındaki Sandra, erkek arkadaşından ve işinden ayrıldıktan sonra Costa Blanca'daki bir köye sığınır. Hayatına yeni bir yön vermek ister ve bunu nasıl yapacağına karar vermelidir. Norveçli yaşlı bir çift olan Karin ve Fredrik'le arkadaş olur; bu sevimli ikili Sandra için hiç sahip olmadığı büyükanne ve büyükbabası haline gelir. Ancak Nazi toplama kamplarından sağ kurtulmuş az sayıda kişiden biri olan Julián'la tanıştığında her şeyin göründüğü gibi olmadığını anlar ve gerçeği bulmak için tehlikeli bir maceraya atılır. İspanya'nın en başarılı yazarlarından birinin yazdığı, zekice örülmüş kurgusu ve tırnak yediren temposuyla Limon Yapraklarının Kokusu hem bir kadının kendini bulması hem de gizli kalmış tarihsel gerçeklerin gün ışığına çıkarılması öyküsü


Son olarak, sayfalarının su gibi akıp gittiği söylendiği için okumak istediğim bir roman... 




Şimdilik hepsi bu. Umarım en kısa zamanda hepsini alıp okurum ve sizinle de paylaşırım. Keyifle ve çok güzel kitaplarla kalın :* :* :*







9 yorum :

  1. Tarih sümer2da başlar'ı görünce koştum geldim :) Harika kitaptır. Geçen sene antik kültür araştırması yaparken yararlandım. Tek kelimeyle muhteşem ve gerçekten çok isabetli olmuş, okunması gerekenlerden biri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha bir okuyasım geldi şimdi, en kısa zamanda alıyorum :) çok merak ettim gerçekten :)

      Sil
  2. Hepsi çok güzel duruyor denemekten zarar çıkmaz en kısa zamanda alıp okumalıyız :) çok güzel olmuş canım yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle düşünüyorum almamız gerek :) teşekkür ederiiiimm :)

      Sil
  3. merhaba cnm kitap seven biri olarak bloğunu keşfettim fikirlerin için teşekkürler bloğunu takibe aldım bende beklerim...

    YanıtlaSil
  4. Bir kaçı baya dikkatimi çekti okuyacağım mutlaka :) Bu arada seni yeni keşfettim bana da beklerim :)

    :http://ataleofbeauty.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    3-4 yıldan sonra ilk defa Tarih Sümer'de Başlar'ı okuyan birini görünce hem şaşırdım hem heyecanlandım doğrusu :) Sizi takibe aldım, böyle güzel başka gönderiler bulacağıma eminim. Ben de bloguma beklerim.
    Görüşmek üzere, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaaa,

      Her türde kitap okumaya dikkat ediyorum ama tarih özel ilgi alanıma giriyor. Çok sevindim yorumunuzu görünce. Hemen gelirim. Sevgiler :)

      Sil