23 Nisan 2015 Perşembe

Türkiye'nin Madam Tussauds Müzesi

Türkiye'nin ilk ve tek Madam Tussauds Balmumu Heykel Müzesi Eskişehir'de bulunuyor. Ankara- Eskişehir gezisi sırasında buraya gitme şansım olduğu için gerçekten çok mutluyum :) Tabii müzenin ismi '' Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesi '' bunu belirtmek gerekir :) Bu müze kesinlikle şimdiye kadar gittiklerim arasından en iyisiydi. Londra, Amsterdam, Berlin gibi şehirlerde bulunan böyle bir müzenin Türkiye'de de olması insanı çok gururlandırıyor. Olmuş mu peki gerçekten? diye sorarsanız, olmuş olmuş. Türkler yapar da olmaz mı :) ***

Ancak Amsterdam'dakinin fotoğraflarına baktım da biraz, pekala bizimkisi pek yanından geçemez onların :)

Müzede neredeyse hiç kimse unutulmamış. Kelimelerle anlatılmaz çektiğim fotoğraflarla anlatıyım ben en iyisi :)








Bu fotoğraf internetten. Çünkü müzenin başındaki heykeller cam fanusların içindeydi. Işık yüzlerine çok fazla vuruyordu, çıkan fotoğraflar sinirimi bozdu :) Bu fotoğrafı bulunca ''oh be'' dedim. İlk heykeller padişahlarındı. Kanuni Sultan Süleyman ve Hürrem'i tanımışsınızdır :) Dizideki halleri daha güzel diye esprilere de hazırlıklı olun derim :)





Bu da benim çektiğim fotoğraf. Ne demek istediğimi anlamışsınızdır :)** Kanuni dışında Yavuz Sultan Selim, Ertuğrul Bey gibi tarihimizin en ünlü simalarını da görebilirsiniz :)



Atatürk'ün heykelleri de cam fanusların içlerinde bulunanlardandı. O yüzden net çıkmadılar. Evet heykelleri diyorum, çünkü bir çok heykeli bulunuyordu. Bu detay çok hoşuma gitti. Bu fotoğraf da Mehmet Akif Ersoy çok gerçekçi çıkmış şuan dikkat ettim. Gerçekten öyleydi :)


Gördüğünüz gibi yüzü belli olmuyor. O yüzden diğerlerini buraya koymayacağım :)


Atatürk'ün ailesi beni gerçekten çok etkilemişti. Özellikle Zübeyde Hanım... Gerçekten orada oturuyor gibiydi..


Barış Manço'ya annem çok hayrandır. Onun için çekmiştim bu fotoğrafı. En dikkat çekici özelliği boyunun çok kısa olmasıydı. Aslında Doğukan Manço'da kısa boylu. Şaşırmamak gerek ama hep uzun boylu biri gibi hayal ederdim. İlginç geldi açıkçası :)


Albert Einstein en mükemmellerin arasındaydı kesinlikle :)


Cüneyt Arkın ile devam edelim.. Türk kültürünü yansıtan bir müze olması muhteşemdi gerçekten. Sonuçta Amsterdam'dakinde dünyadaki ünlüler, starlar bulunuyor en çok. Bu müzede ise bizim tarihimizden isimler, aktörlerimiz, devlet büyüklerimiz vardı. Biz, böyle bir milletiz**



Nasrettin Hoca'ya bayıldım. Çok tonton, çok tatlı değil mi ? :)


Mevlana...


Ve tabii ki Aşık Veysel.. Beni çok duygulandıranlardan biriydi :)


Vehbi Koç :) Ali Koç ve Sakıp Sabancı'yı da gördüm belirteyim *


Şener Şen, onu her göreni gülümsetmeyi başardı :)


Kemal Sunal olmadan olur mu hiç ? İlgilerin çok yoğun olduğu isimlerin başında geliyordu :)


Kral Midas benim favorimdi. Çok komik geldi, gerçekten çok güldüm. Neden bilmiyorum :)


Hiç kimseyi atlayamıyorum. Uzadıkça uzuyor ama İlber Ortaylı'yı göstermeden olur muuu :)


Orhan Gencebay :)


Benim Osmanlı'dan önceki Türklere karşı o kadar büyük bir hayranlığım var ki, Bu yüzden benim favorilerim Alparslan, Seyit Battal Gazi gibi isimlerdi :)


Son olarak, sporculara da yer verilmesi beni ayrı bir mutlu etti :)


Müzede şimdiki ve ilk devlet büyüklerimiz, parti başkanları, cumhurbaşkanı, Kraliçe Elizabeth hatta Gandhi gibi isimler de var. Ancak oralarda fotoğraf çekimi yasak. Ancak bir ücret karşılığında müze çalışanları tarafından fotoğraf çektirtebilirsiniz :)

Ah bu arada müzede Brad Pitt'te varmış ama ben görmedim. Herkes birlikte fotoğraf çekilmiş. Ben de şans olsa zaten deyip geçiyorum yapacak bir şey yok. Ama içimde acısı kaldı :)

Müzenin giriş ücretleri çok uygundu. İmkanı olan herkesin gidip görmesini tavsiye ederimmmm***

























5 yorum :

  1. Eskişehir'imizde gezilecek görülecek birçok yer var gerçekten. Balmumu heykel müzesini gezip görmenize sevindim, hissettiklerinizi ne güzel anlatmışsınız.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Eskişehirli birinden yorum almak beni çok mutlu etti :) Aşkşehir orası benim için, her yeri güzel :) Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Ölümlü insanoğluna ölümsüz bir yüz olmuş. Balmumu müzeleri çok ilgimi çekiyor...

    YanıtlaSil
  4. Bazıları gerçekten fazla inandırıcıydı. Aniden Tarık Akanla göz göze geldiğimde korkmuştum. Çok güzel anlatmışsın canım :)

    YanıtlaSil
  5. Its unusual for me to find something Formula 41 Extreme on the internet thats as entertaining and intriguing as what you have got here. Your page is lovely, your graphics are outstanding, and whats more, you use source that are relevant to what you are talking about. Youre certainly one in a million, keep up the good work!We are quite reliable.Damn, awesome website.
    http://www.strongmenmuscle.com/formula-41-extreme/

    YanıtlaSil