1 Haziran 2015 Pazartesi

Hayallere Dokunmak - Katie McGarry

Almak istediğim kitaplar listesini hazırlarken onları almamın henüz mümkün olmadığını düşünüyordum. Kitap okumaya hiç vaktim yoktu ve internet üzerinden daha fazla alışveriş yapmayacağıma dair kendime söz vermiştim, eh sınırları aşmıştım da biraz.

Ama en çok okumak istediğim kitapları aldım ben! Ben onları değil de, onlar beni buldular sanki. Demek ki bir hedef koymam gerekiyormuş... Arka kapağı içimi eriten bu kitabı aldığımda resmen dans ettim :) Tekrar tekrar okudum. Hatta kitabı okurken de defalarca bırakıp arka kapağını okudum durdum ***

''Hayallere Dokunmak''

Ryan kulağıma eğiliyor. "Dans et benimle, Beth."
"Ben dans etmem." Doğru, etmem. Daha doğrusu, bir erkekle hiç dans etmedim. Kuşkuyla kaşını kaldırıyor. "Dans etmezsin?"
"Hayır."

Ateşin ışığı Ryan'ın yanık tenine vuruyor ve yüzüne harika, bronz bir parlaklık veriyor. Altın saçları ışıldıyor. Göz kamaştırıcı. Ryan bir adım yaklaşıyor ve kendini çekici yapan ve beni zayıflatan "ben her şeyi bilirim" gülüşünü takınıyor. Ondan nefret ediyorum ve bana dokunmasına izin verdiğim için kendimden de nefret ediyorum. 

Çok hızlı bir tempoda çalan müzik biraz yavaşlıyor. Müzikteki güçlü vuruşlar kalbimin çılgın atışlarını taklit ediyor. Dudaklarını kulağıma doğru yaklaştırıyor ve nefesi boynumu gıdıklıyor.

 "Benimle dans et, Beth."

Mü-kem-mel !!! Şimdiye kadar okuduğum en müthiş arka kapak alıntısıydı... 


Kitabın kapağına da baktığımda müthiş bir çift görüyorum. Nasıl desem... Kibar, hanım hanımcık bir kız :) Ama Beth'in bu kızla yakından uzaktan bir alakası yok.

Siyah saçlı, yırtık pantolonlu, biraz karanlık ve kesinlikle serseri bir kız. Belki de doğru kelime ''sert''

Bir kulüpteki iddiayla başlıyor kitap. Ryan, arkadaşlarıyla girdiği iddia nedeniyle  Beth'in numarasını almaya çalışıyor. Tabii başarısız oluyor. Sonra çok hırs yapıyor çünkü Ryan'ın ünlü bir sözü var 

''Ben kaybetmem''

Beth'e o gece 'Patenci Kız' lakabını takıyor. Daha sonra da birkaç tesadüfle yine karşılaşıyorlar. Beth, Ryan'ın komşusu oluyor birden, bir de aynı okulda okumaya başlıyorlar. Öyle olunca iddia büyüyor, Ryan kıza çıkma teklifi edecek ve kabul ettirecek.'

Ne dersiniz? Sizce kazanıyor mu? :)

Ama bir sorunları var. Beth, birçok problemi olan, annesi uyuşturucu bağımlısı, kalbinde derin yaralar taşıyan bir kız. Ryan ise beyzbol oyuncusu, yakışıklı, kusursuz bir erkek. Hikaye gayet başarılı, çok güçlü ve gerçekten işliyor. Ama her şey mükemmel diyemeyeceğim. 

Kitap kesinlikle akıcı değil. Okurken çok baş ağrısı çektim. Çeviriden kaynaklı bu problem beni çok sinirlendirdi. Bu kadar güzel bir kitabı böylesine harcamak... İnanamıyorum gerçekten. Kitabın İngilizce halini bulabilirsem tekrar okumayı düşünüyorum. 

Yazarla ilgili bir eleştiri yapmam gerekirse, gençlerle ilgili bir roman yazıyor ama bence bazı yerlerde o kadar yaşlı bir kafa kullanıyor ki. Neresinin gençleri bunlar? diye sorası geliyor insanın. Günümüzde gençler öyle değil sevgili yazarım :)


Ayrıca bu kapak tam anlamıyla bu kitaba uygun. Diğeri ne kadar güzel olursa olsun, kitapla hiçbir alakası yok. 

Bu arada kitabı bitirdikten sonra bir serinin ikinci kitabını okuduğumu fark ettim. Nefret ediyorum bu durumdan! İlk kitap: Sınırları Zorlamak . Alıp okumayı çok istiyorum ama çeviri lanetinden de korkuyorum doğruyu söylemek gerekirse. Üçüncü kitabı daha çok merak ediyorum. 

..Bir de söylemeden geçemeyeceğim bir nokta daha var. Beth'in en yakın arkadaşı İsaiah... Ben kesinlikle o ikisini daha fazla yakıştırıyorum. Ryan ile olmamalıydı bence Beth. İsaiah ona göre biriydi. Zaten onu çok seviyordu. Yazarın kitabın sonundaki röportajında söylediğine göre ilk başta zaten İsaiah ile onları birlikte yapmayı düşünmüş. İlk kitabı da bu şekilde yazmış. Çok içim acıdı bunu duyunca. Onlar birbirlerine daha çok uyuyorlar, yakışıyorlar, birbirlerini tamamlıyorlar.

Yazarın röportajından çok ufak bir alıntı:

''Beth, gerçekte kim olduğunu göremiyor çünkü Ryan'la bir geçmişi yok. Ryan, onun açık bir şekilde bunu görmesini sağlıyor. Ryan, onun derinlerindeki harika insan oluveriyor. Beth değiştiremediği geçmişine tutunuyor ve Ryan ona, geçmişin uzaklaşmasına izin vermeyi ve geleceğe bakmayı öğrenmesinde yardımcı oluyor.''

Kitabın en kısa özeti :)

Üçüncü kitap da İsaiah ile ilgiliymiş. Ben aşık oldum ona. Saçı neredeyse derisi görünecek kadar kısa, iki kulağı küpeli, uyuşturucu kullanan bir tipe nasıl aşık oldun diye sormayın. Kitabı okursanız siz de olursunuz...

Kitap arkasındaki röportajları da çok seviyorum. Kafamdaki soruların yanıt bulması ve yazarın kitap hakkındaki düşüncelerini öğrenmek, kitap bittikten sonraki o ''yarım kalmışlık'' hissini tamamlıyor. 

Cümleler ne kadar felaket şekilde çevrilmiş olursa olsun, keşke hiç bitmeseydi bu kitap

Oh be, sonunda fazla spoiler vermeden anlatmayı başardım :)

Kendimle gurur duyup bir kahve yapabilirim. 

Güzel bir hafta dilerim ****




3 yorum :

  1. gerçi ben kitabı edinene ve okuyana kadar senin yazdıklarını muhtemelen unuturum ama spoiler görmemeye çalışarak okumak acayip zpr oluyor :) sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. Anlıyorum ve dikkat etmeye çalışıyorum ama bazen tutamıyorum kendimi :))

    YanıtlaSil