15 Ağustos 2015 Cumartesi

Ardımda Kalanlar / Ellen Marie Wiseman (!) Aşırı Hüzün İçerir (!)

Şimdiye kadar beni böyle etkileyen bir kitap daha okumamıştım...

Ankara'da bir alışveriş merkezinden aldığım bu kitabın, beni bu kadar mahvedeceğini bilseydim bu kitaba dokunur muydum bilmiyorum. Bir yandan iyi ki çıkmış karşıma diyorum, internetten almaya yeltenmezdim çünkü.. Bir yandan da nereden çıktı da okudum demekten kendimi alamıyorum..

Yazara hem o kadar öfkeliyim, hem bu kitabı yazabildiği için o kadar hayranım ki. Bir kitap bir insanı nasıl bu kadar duygu karmaşasına sokabilir ki ? Daha konuya gelmeden ''Mutlaka okuyun'' demek istiyorum. Herkesin bir kez okuması gereken bir kitap bu. Aylar sonra yazabiliyorum bu satırları, sakin bir şekilde. Okurken hiç sakin değildim ama. Kitabı defalarca bırakıp yeniden başladım, gözyaşlarımı zorlukla tuttum. Herkes böyle hisseder mi inanın ki bilmiyorum. Ama çok özeldi benim için.

Konuya gelecek olursak...

Kitap iki kızın ağzından bölüm bölüm şekilde aktarılıyor. Ayrı zaman dilimlerinde yaşayan bu iki kızın yolları, çok ilginç bir şekilde kesişiyor. Izzy ve Clara... Ancak asıl hikaye Clara'nın başından geçiyor.

Clara oldukça zengin bir aileden gelen çok güzel bir kız. Ancak babası çok tutucu ve sert bir adam. Clara, geceleri arkadaşları ile ders çalışma bahanesiyle kaçıp gece kulüplerine gidiyor, doyasıya eğleniyor. Hayat dolu, neşeli bir genç.. Bir gece kulüpte Bruno adında bir gençle tanışıyor. Ve birbirlerine çok kısa zamanda âşık oluyorlar. Bruno'nun maddi durumu pek iyi değil, bu yüzden babasıyla tanıştıkları gece büyük bir sorun çıkıyor. Bruno evden kovulduktan sonra evde büyük bir tartışma çıkıyor ve Clara'da onun arkasından evi terkedecekken babası akıl hastanesini arıyor ve kızının delirdiğini söyleyip onu akıl hastanesine kapattırıyor.

Üstelik kızı hamile. Ama bunu ne o ne de Bruno bilmiyor.

Buraya kadar sadece giriş bölümü olmasına rağmen ben hiçbir aşk hikayesinden bu kadar çok etkilenmemiştim. Kitapta Bruno ve Clara'dan sadece giriş bölümünde bahsediliyor. Sıkıldığımız, hep  aynı gelen, baştan sona kızla erkeğin  aşkından oluşan bir roman değil bu.

Ama hepsinden daha fazla yürek sarsan bir hikaye...

Clara, deli olmadığını ispat etmek için fazlasıyla çabalıyor.

Clara, hastaneden kaçabilecek mi?
Ya da deli olmadığını ispat edebilecek mi?
O hastane de başına neler gelecek?
Bebeğini doğurabilecek mi?
Bruno'ya ne olacak?

O kadar fazla soru işaretiyle dolu bir kitap ki, her bölümde yazar tahammül sınırlarımızı zorluyor. Öfkeden, üzüntüden, bazen sevinçten deliye döndürüyor.

Hep çok umulmadık şeyler yaşatıyor karaktere.

Bittiğinde ise insan mutlu son mu ya da kötü son mu olduğuna bir türlü karar veremiyor.

Kitabın arkasında yazar kitapla ilgili röportajına da yer vermiş. Yazarın bu kitabı ne düşünerek yazdığı tam olarak anlaşılıyor. Ama kesinlikle benim düşüncelerime ters bir bakış açısı var. Kalemi bu kadar acımasız bir yazar daha okumamıştım sanırım. Benim kalbim bu kadar dayanamazdı.

Dil konusunda ise, ilk sayfalarda oldukça zorlansam da çok başarılı olduğunu söylemeden edemeyeceğim. Kitabın ilk kitaplarından olmasına rağmen kusursuza yakın olduğunu düşünüyorum.


Siz okudunuz mu Ardımda Kalanlar'ı ? Ya da okumayı düşünüyor musunuz? Sanırım saatlerce konuşabilirim bu kitap hakkında. Ama spoiler vermeden ancak bu kadar oluyor.

Arka Kapak:

Çıkmazdaysa yüreğiniz, hikâyemi dikkatli okuyun, belki de bu sizin hikâyenizdir…

Hiç uçurumun kenarında olduğunuzu hissettiniz mi? Ya da ayaklarınızın altındaki kaya parçalarının koparak düştüğünü… Ben artık öyle hissediyorum ve gitgide karanlığa düşüyorum. İhanetin en ağırını en yakınlarımdan gördüm. Anne ve babamdan… Tek suçum, onların isteklerine boyun eğmememdi. Tek suçum, onların değil de yüreğimin seçtiği adamı sevmemdi… Neden insanlar kendileri gibi olmayanı ötekileştirir ki? Bu başkaldırımın bedelini çok ağır ödüyorum. Bir akıl hastanesine kapatıldım. Tüm hayatım çalındı benden. Sevdiğim adam… Dünyaya getireceğim çocuğum belki de… 

Ne zormuş insanın kendinde olduğunu ispat etme çabası. Ve artık aklım yerinde mi bilmiyorum ama yüreğimin hâlâ aklı başında. Buradan kurtulmak istiyorum. Gün yüzüne kavuşup rüzgârın saçlarımı savuruşunu hissetmek, denizin tuzlu kokusunu içime çekmek istiyorum. Tek ümidim bu yazdıklarımı birinin bulması. Ne kadar zaman alır bilinmez, fakat bu satırları okuyacak kişiye sesleniyorum: Benim adım Clara Elizabeth Cartwright ve bu, benim hikâyem. Seçim senin, ya hikâyeme ortak ol ya da diğerleri gibi görmezlikten gel beni… Ardımda Kalanlar, anlattıkları ve karakterleriyle kurgu ürünü olsa da hikâyenin çıkış noktası gerçeğe dayanmaktadır. Tüm gizemleri içinde barındıran, duygu yüklü bu kitabı gözyaşları eşliğinde bitirdiğinizde, kendinizi sorgulamadan edemeyeceksiniz… 


Sayfa sayısı : 440 

Arkadya Yayınları 

Baskı Yılı  : 2015 


2 yorum :

  1. Okumadım ama sendeki etkisinden etkilendim...
    Okumayı kesinlikle düşüneceklerimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddetle tavsiye ediyorum. Çok farklı bir bakış açısı kazanacaksın :)

      Sil