25 Ekim 2015 Pazar

Fi - Azra Kohen

Doğum günümde aldığım en güzel hediye Fi- Çi- Pi serisiydi diyebilirim :)

Sürekli alıp okumak istediğim, ama malum sınav yüzünden erteleyip ''okumaya başlarsam duramam'' deyip vazgeçtiğim bir seriyi doğum günümde yatağımın üstünde bulduğumda nasıl mutlu oldum siz tahmin ediiinn :)

Evet, 11 gün önce doğum günümdü ve ben Fi'yi ancak bitirebildim. Tam da beklediğim gibi elimden düşmedi. Üstelik elimde gören herkesin yorumu şöyle oldu

 -  Ben de gördüm ama alıp almamak konusunda kararsız kaldım. Konusu ne?

- Bu kitap bende de var ama aylardır kitaplığımda duruyor, bitirdiğinde anlatır mısın?

- Okuyup okumamak konusunda kararsızım

- Aa ben de şurada görmüştüm bu kitabı..

Eh böyle olunca yazma zorunluluğu hissettim. Neredeyse herkesin bildiği ama çoğu kişinin kitabın üzerinde konuyla ilgili bir ipucu olmadığı için  okumadığı bir kitap diyelim kısacası.

Ama bence -özellikle psikoloji ile ilgilenenlerin- mutlaka okuması gerekir.

Bir yandan da yazarımızın '' Bu kitap herkes için yazılmamıştır'' dediğini hatırlatmak isterim. Belki de bazılarının okumaması, böylesi daha iyidir :)

Fi'nin cazibesine kapılmamak gerçekten mümkün değil. Bir anda kitabın karakterlerinin yerinde buluyorsun kendini. Onlar gibi düşünüyor, onlar gibi hissediyorsun. Bazı uzun- felsefi kısımları sıkıcı gelse de genel olarak kitabın sayfaları arasında yitiriyorsun kendini ve birden Can Manay oluyorsun, Duru oluyorsun, Özge, Göksel, Ada, Bilge oluyorsun...Sonra bir bakıyorsun ki yazarla çok güçlü bir bağ kurmuşsun...

Karakterlerin Türk dizilerini andıran, aynı zamanda şimdiye kadar bildiğimiz her şeyden farklı bir şekilde kurgulanarak hayatlarının kesişmeleri, bölüm bitimlerinde sık sık gelecekte olacaklardan ve karakterlerin birbirinin hayatlarını kurtaracaklarından bahsetmesi... Ezberleri bozan, eğiten, merak uyandıran ve etkileyici bir roman .. Benim yorumum bu en azından :)

Herkesin merak ettiği kısımdan, kitabın konusundan bahsedecek olursak; ülkenin en önemli ve en ünlü adamı olan Can Manay, onun geçmişteki sırları ve şimdiki takııntısı Duru asıl konuyu oluştuyor. Diğer karakterler ve onların hayatları da kitabı daha heyecanlı ve karışık bir hale getiriyor. Hiçbir şeyi olmayan bir kızın bir anda nasıl yükseldiğini ya da Can Manay'ı yıkabilecek kapasiteye nasıl geldiğini görebiliyorsunuz. Ayrıca kusursuz güzellikteki ancak nişanlı Duru'yu , Can Manay elde edebilecek mi? diye merak etmekyen kendinizi alamıyorsunuz. Bu kitapta neler olacağını asla kestiremiyorsunuz.


Çi'de ve özellikle Pi'de neler olacağını ben de çok merak ediyorum. Şimdilik bu kadar bahsedebiliyorum ama seri bittiğinde mutlaka diğer kitaplar hakkında da yazacağım. Çi'ye başladım bile !!

Siz Fi'yi okudunuz mu ? :)


4 yorum :

  1. Sanıyorum ben kaldım okumayan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ediyorum :)

      Sil
  2. Merhabalar blog keşif etkinliğinden geliyorum. Blogunuzu takibe aldım bende beklerim sevgiler :) http://betulunsirlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği ve bir de ayrıca çekiliş var beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil