7 Şubat 2016 Pazar

Siyah Kar - Juliette Sobanet

Cuma günü İstanbul'dan aldım bu kitabı. Bu sabah okumaya başladım ve biraz önce bitirdim. Hep ben kendime kitap alıyorum.  Hediye kitap gelenleri çok kıskanıyorum gerçekten . Biri de bana göndersin kat kat mutlu olayım daha keyifle okuyayım arkadaş  :))

Bir kitabı bitirdiğim gibi onu hemen birileriyle paylaşmak istiyorum hislerim, düşüncelerim tazeyken.O yüzden kendimi hemen bloğumda buldum. Keşke bu kadar çabuk bitmeseydi diyorum şimdi ama kitap o kadar akıcı ve merak uyandırıcıydı ki son sayfasına bakmamak için kendimi zor tuttum.

Öncelikle yazarın diline hayran kaldığımı söylemek istiyorum. Bayıla bayıla okudum!! 

Eveet kitabı ne kadar sevdiğimi anlamışsınızdır. Tam bir kış kitabıydı, soğuk havalarda okumayı sevdiğim tarzdaydı. O yüzden havalar ısınmadan alıp bitirmenizi tavsiye ederim :) 

Kitabın konusuna fazla girmek istemesem de ikiz kız kardeşlerin başından geçenleri anlattığını söyleyebilirim. Üstelik ikizlerden biri Jillian, dedektif ve aynı zamanda eski aşkı ile ZAMAN YOLCULUĞUNA çıkıyor. Bu zaman yolculuğu onun geçmişini ve geleceğini tamamen etkiliyor. 

Aslında bu kitabı arka sayfasını bile okumadan almanızı ve öyle bitirmenizi öneririm. Heyecanını hiçbir şekilde kaybetmez böylelikle. Yine de arka kapağı okumadan almam diyenlere buyrunuz efendim :)

Zaman adeta sihirli bir değnek gibidir. Ya tamamen olacakları değiştirirsiniz ya da geçmişin gölgesini…
“Son bir kez daha gördüm karlar arasındaki yüzünü. Bu kez konuşmadı. Menekşe gözleri her şeyi açıklıyordu. Çok geç kaldın diyordu sanki. Çok geç kaldın.”
İkizlerin birbirini hissettikleri söylenir. Tıpkı gazeteci Jillian Chambord’un, korkunç bir rüyadan karlı sabaha uyandığında ikizi Isla’nın başının dertte olduğunu hissettiği gibi. Yollarını ayırdıktan altı sene sonra Samuel Kelly’nin dedektif olarak Jillian’ın karşısına çıkması iyiye işaret değildir. İkizi Isla, iki genç kızla birlikte İsviçre’den Paris’e giden gece yarısı ekspresinden kaçırılmıştır.
Jillian, acı bir geçmişi paylaştığı ikizini bulmaya çalışırken, Yılbaşı Arifesi’nde tarihin yeniden yaşandığını keşfeder. Çünkü 1937 yılında Isla gibi başka bir genç kız iki kişiyle birlikte aynı trenden kaçırılmıştır. Jillian ve Samuel, olayı çözmek için gece yarısında Doğu Ekspresi treninde yolculuk ettiklerinde kendilerini çok farklı bir durumda bulurlar. Onlar artık 1937 yılındadır… Jillian bu zorlu yolculukta ikizini kurtarmaya çalışırken, Samuel’e olan hislerini dizginleyebilecek midir? Dahası artık onlar için bir gelecek var mıdır?
Siyah Kar, muhteşem kurgu ve etkileyici anlatımıyla aile bağlarının önemini vurgulayan, sevdiklerimiz için neleri göze alabileceğimizi gösteren zaman ötesi bir roman.

Kitabın devamı da var ama ben ilk kitaptan yeteri kadar tatmin olduğum ve aradığım bütün cevapları aldığım için ikincisini çok da fazla merak etmiyorum. 

Karakterlere, özellikle kitabın içindeki çiftlere özellikle çok bağlandığımı belirtmeden de olmaz :)

Yine de sonu çok da güzel değildi açıkçası. - Burası spoiler içeriyor- kızların bütün geçmişinin, yaşanmışlıklarının o şekilde değişmesi... Rosie ile Jacques için çok çok çok mutlu olsam da sadece anneleri ve babalarının değişip diğer akrabalarının aynı kalması garipti. 


Övgüler yağdırıp sonra ikinci kitabını merak etmedim ve sonunu beğenmedim diyen garip ben...

Siz yine de okuyun, okuyun, okuyun :)

Bu arada yazarımız da çok güzel bir kadın. Kalemine hayran kaldığım kadar güzelliğine de hayran kaldım :)


Şubat ayı, pijama, battaniye ve Siyah Kar *-*

Kış böyle güzel :)

....

4 yorum :

  1. Listeye alalım . :)
    Kitap olan her yerde ben de varım! Bu arada, benim de ilk kitabım Ters Düz geçenlerde çıktı! :) Okursanız yorumlarınızı beklerim. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarından okuma tavsiye almak çok ayrı bir mutlulukmuş. O zaman alacağım ilk kitap o olacak ve mutlaka yorumlayacağım :) Teşekkür ederim, çok çok sevgiler :)

      Sil
  2. Merhaba. Bende okudum çok beğendim ama sanki seri kitap gibi. Bilginiz varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Evet, son sayfada çıtlatıldığı gibi kitabın devamı gelecek diye biliyorum. Yeni bir zaman yolculuğuyla üstelik :)

      Sil