24 Haziran 2016 Cuma

Mim / Gözümü Korkutan Kitaplar





Severek takip ettiğim Ne Okudum Ne İzledim bloğunun sahibi sevgili Serhat beni mimlemiş. Burada kendi kendime at koşturmadığımı, yalnız olmadığımı hatırlatan en önemli insanlardan biri benim için. Bu yüzden çoooook sevindimmm :) Teşekkür ederim ... 


Benim mimimden önce buraya tıklayıp Serhat'ınkine göz atmanızı öneririm :)









1.Okuyamadığın bir kitap?

Ben okumayı öğrendiğimden beri bulduğum her şeyi okuyorum. Takvim yaprakları, tabelalar, gazeteler, ilaç reçeteleri... Aklınıza gelebilecek her saçma sapan şeyi sırf üzerinde yazılar var diye okuyordum. Bu yüzden benim okuyamadığım bir kitap yok. Elime geçen her şeyi okuyabilecek bir insanım ben. Hiç ayrım yapmam :) Yine büyük konuştum, kesin bitiremediğim kitaplar birikir şimdi :)

Şimdi aklıma geldi. Kitaplığımda duran ve okumaya yeltenmediğim 2 kitap var. Onları da hiç isteyerek almamıştım. Yalan Makinesi ve Gardiyan. 

2. Zaman olmadığı için okuyamadığın bir kitap?

YGS ve LYS sınavlarına çalışırken bile kitaplara çalışmalarımdan daha fazla zaman ayırdım. Ben de zamandan bol bir şey yok. Gelsin kitaplar okuyayım. Gün içinde değiştirip değiştirip okuyorum vallahi :)

3.Bir serinin devamı olduğu için okuyamadığın bir kitap?

Burada bir şeyi itiraf etmem gerek. Bazen satın aldığım kitapların bir serinin devamı olduğunu sonradan fark ediyorum. Ama bu beni okumaktan alıkoymuyor. O kitabı okuyorum, çok çok hoşuma giderse ilk kitabı da okuyorum. Hatta daha fazla kitap varsa devam ediyorum. Öyle de bir özelliğim var işte. O kitabı aldıysam okunacak! :) Örnek olarak V.C Andrews kitaplarını verebilirim. Her zaman seri şeklinde yazan bir yazar. Ama ben hiç öyle bakmayıp ismini gördüğüm gibi satın alıyorum kitaplarını. Mesela Yaralı Gönüller... Cennet serisinin üç kitabını o kadar alakasız bir sırayla okudum ki, yine de deli gibi sevdim. Diğer kitapları çok çok merak etsem de bir türlü almak fırsat olmadı.

4. Yeni çıkan ve okumadığın bir kitap? 

Sarai. Hiçliğin Kıyısında ve Sonsuzluğun Kıyısında'nın yazarından. Deli gibi merak ediyorum. Ne zaman alırım da okurum bilinmez. Ada serisini de okuyamadan bir tek ben kaldım sanırım. Acilen bu kitapları okumam lazım.

5. Okuduğun bir kitabı beğenmediğin için o yazardan okuyamadığın bir kitap?



Jack London'ın Demir Ökçe'sini okuduktan sonra bir daha bu yazarın kitaplarını okuyamadım. Beyaz Diş'i çok merak ediyorum ama bir türlü cesaret edemiyorum. Çok itici bir yazar benim için :)

6. Havanda olmadığın için okuyamadığın bir kitap?


Max Havelaar - Hollanda Ticaret Şirketinin Kahve Borsaları ..
Oysa ne hevesle almıştım Hollandalı yazar diye. Bu kitaba devam etmek için ne zaman o havaya girerim bilinmez. Görmek bile istemiyorum )

7. Çok büyük olduğu için okuyamadığın kitap?

Aslında büyük kitaplar okumaya bayılırım. Ne kadar büyük ne kadar kalın olursa o kadar iyidir benim için. Ama Notre Damın Kamburu'nu bir türlü okuyamadım. O kitap gözümü ciddi anlamda korkuttu ve başlayıp bitiremediğim tek kitap diyebilirim. Tekrar başlayıp kendimi zorlamayı düşünüyorum.

8. Kapağını beğenip aldığın ama kötü yorumlar okuduğun için okumadığın kitap?

Yorumlara aldırmıyorum ben kitap okurken. Hiç böyle bir şey olmadı. Zaten almışsam yeterince incelemiş ve beğenmişim demektir.

9. Okumaktan en çok çekindiğin kitap?

John Steinbeck - Gazap Üzümleri
Daha fazla söze bilmem gerek var mı :) Kafamın çok boş olduğu bir zamanda okumak istiyorum.
10. Uzun zamandır okunmayı bekleyen kitap?
Mario Mantese- Gerçekte Sen Nesin
Ama yakında ona da sıra gelecek.  En azından öyle umuyorum :)


Oh, bitti galiba. Çok zorlandım bu mimde ben.  Yine de çok keyifliydi. Neredeyse takip ettiğim bütün kitap blogları yaptığı için kimseyi mimlemeyeceğim. Ama yapmayan varsa yapsın, haber versin okuyalııım :)

5 yorum :

  1. Çatı serisini ben lisedeyken bir arkadaşımdan ödünç alıp okumuştum. Onunla beraber kitaptan çok etkilenmiştik. Üstünden o kadar yıl geçmesine rağmen birçok detayını hatırlıyorum ama ben de seriyi baştan sona sırasıyla okumadım. Hangi kitabını bulduysam onu okudum.

    Jack London'ı hiç okumadım ama merak ediyordum. Elimde Beyaz Diş kitabı var, henüz okumadım. Umarım severim.

    Güzel mim olmuş. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Hadi gözün aydın. :D Çok güzel olmuş. Ben seri kitapları sırasıyla da olsa okumaya çekinirken, sen karışık olarak almana rağmen beğenmişsin, diyecek söz bulamadım, sorun bende demek ki. :D
    Eline sağlık, mime cevap verdiğin için de teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  3. Kendi kendine mi at koşturuyorsun, aaa! Açılın ben geldim, yettim gari :)) Çok güzel mim olmuş Buse bacı, eline sağlık, yeni yazılarını bekliyorum ❤

    YanıtlaSil
  4. Gazap Üzümleri başlayıp bitiremediğim ender kitaplardan. Okurken enerjimi alıyordu. Çekinmekte haklısınız.

    YanıtlaSil