2 Ağustos 2016 Salı

Kore'deki Katı Çatımdan Sesleniyorum

Uzun zamandır buralara hiç uğrayamadım.

Sınavım geçti, puanı bekleme dönemine girdim. Puanım tam bir hayal kırıklığı olunca bol bol kitap aldım ve resmen inzivaya çekildim.

Yorulmuşum, hissettiğimden çok daha fazla hem de. Ben de bol bol ruhumu dinlendirdim. Evet yazamadım ama, çok fazla okudum.

Hepsini teker teker buraya işlemeye geldim sonunda.

Tekrar merhabalar :)

En son okuduğum kitaptan başlayayım dedim.



Kore'deki Katı Çatımdan Sesleniyorum, uzun zamandır beklediğim bir kitaptı. Çıktığı gibi aldım.

Kapağı pembe olmasaydı - en azından kırmızı falan olsaydı- dört dörtlük olacaktı!

Pembe kitaplarla dolaşmaktan hiç hoşlanmıyorum :)

Didem Duygu Demir, İnstagramda severek takip ettiğim biriydi. Erkek arkadaşı DongHo'yla olan fotoğraflarını, gezilerini görmek hoşuma gidiyordu.

Nasıl tanıştıkları, Kore'ye nasıl gittiği büyük bir merak konusuydu.

Yazarımız bu kitabında ondan önceki bir kalp acısını, toz pembe dünyasından nasıl hayatın gerçeklerine adım attığını, yaşadığı üzücü olayları ve sonra bu çekik gözlü adamla karşılaşmalarını anlatıyor.

Beklediğimden çok farklıydı hikayesi. Kore'deki yaşantısıyla, hatta oraya nasıl gittiğiyle ilgili bir şeyler bekliyordum. Hiç öyle olmadı. Hikayesinin Türkiye ayağını anlatıyor aslında. Sonunda da devamının geleceğini belirtiyor. Merakla bekliyorum!

Sanki karşılıklı oturduk da, o bana yaşadıklarını birer birer anlattı. Okurken öyle hissettim. Okuyucu değil de dinleyiciydim sanki. Bol bol dertleştik ve sonunda ben çok değerli bir insan kazandım.

Düşündüğümden ne kadar farklı biriymiş. Görünenle gerçekte olan arasında dağlar kadar fark varmış.

Bazı bölümlerde kendimi gördüm adeta. Sevdiği adamın karşısında nasıl yemek yiyeceğini, ya da onun ayakkabılarını nasıl çıkarıp içeri gireceğini kafasına öyle bir takıyor ki, sadece ben değilmişim diyorum. Ufak gibi görünüyor ama çok büyük sıkıntılar bunlar!

Çok fazla ayrıntıya girmeyi istemiyorum. Okunması gereken bir kitap ama. Erkek arkadaşı DongHo'yu da yakından tanıma fırsatı buldum. Ona bazen çok sinirlendim, bazen de ''Dünyada onun gibi başka bir erkek var mıdır acaba?'' diye düşündüm. Gülümsetti beni.

Çok çok ufak bir eleştirim de var. Kitaplarda konuşma diliyle kurulan cümleleri pek sevemiyorum. Değerini azaltıyor. Buna keşke biraz dikkat edilse. Devam etme enerjimi alıyor götürüyor öyle kelimeler, cümleler. Evet cana yakın bir kitap ama, sonuçta bu bir 'kitap' :)

Öyle işte...

Ah bir de.. Kitap ciltli olduğu için üzerindeki kapağı çıkarıp okuyordum. O kapağın içine misafir çocuğu tarafından özenle resim yapılınca (hem de boş yer kalmadan) saatlerce kendime gelemedim. Kitabıma bir çizik atmaya kıyamayan ben... Oturup ağlayasım gelmedi değil. Neyse ki kitabı yerleştirdikten sonra belli olmuyor.

Birkaç alıntı bırakmadan bu yazıyı bitirirsem olmaz şimdi :)

Toparlanmak öyle zor olur ki... Kolun bilekten değil,omuzdan kırıktır sanki. Heves seni terk ederken, hüzün kurulur yanı başına. Şimdi kim kalkacak da, yarısını aştığın o yolu en başından tekrar yürümeye başlayacak?

                                                     ...

Bugün yaşamak için bir sebep arıyorsan, cevabın gerçekleşmesini beklediğin hayallerin değil midir?

                                                   ...

Gerçekler beni çok korkutuyor. Dünya dönmeye, nehirler kurumaya ve insanlar yan çizmeye devam ediyor...

                                                     ...

Cesaret yeleğini giyersen üzerine, az yarayla kurtulursun. Ama ne yazık ki hayattaki en zor işlerden biri de insanın kendine karşı cesur olmasıdır.







3 yorum :

  1. güzel sözler teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  2. Şuan çok mutlu oldum bu yazıyı gördüğüme Duygu benimde instagramdan takip ettiğim çok şeker bir kız :)) Bende kitabı almayı düşünüyordum şuan ki sevgilisi ile tanışması anlatıyor sanmıştım oysa Türkiye kısmıymış kitabı okuduğum da ikincisini sabırsızlıkla bekleyeceğim sanırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynen öyle düşünmüştüm. O yüzden bu yazıyı yazmakta acele ettim. Türkiye kısmı olduğunu belirtmek istedim. Devamını merakla bekliyorum. Eğer sen de takip ediyorsan mutlaka okumalısın. Onu daha iyi tanımak çok iyi geldi bana. Artık farklı bir gözle bakıyorum fotoğraflarına :)

      Sil