5 Ağustos 2016 Cuma

Sadece Aptallar 8 Saat Uyur

Gece yazdım bu yazıyı ama yayınlayamadan uyudum.  Günaydın diyeyim o zaman :) Siz yine de gece gibi okuyun :)

Bu kitap beni geri dönülemez biçimde etkilemese gece vakti buraya gelip yazı yazmaya girişmezdim. Geceleri zihnimin kapalı olduğunu düşünürdüm hep. Ama bütün insanlar uyuduktan sonra, sabah herkese bedava ve eşit şekilde dağıtılan o enerjinin serbest kalıp uyanık insanlar arasında paylaştırıldığını nereden bilebilirdim? Evet, gece açığa çıkan o müthiş enerjiden faydalanarak yazıyorum bu satırları. Zihnim apaçık! :)





Kitabın basım yılı 2006. Muhtemelen bilmeyen de yoktur. Okumayan çok az kişi kalmıştır benim gibi. Ama benim anca okuyabilme fırsatım oldu. Sıcağı sıcağına gelip yazmak istedim. Sonra hep erteliyorum çünkü.
Yazar çok basit bir hesapla çıkıyor aslında karşımıza. 60 yaşına kadar yaşayan bir insan günde 8 saat uyursa 20 yılını uykuda geçiriyor. 20 yıl... Bu insanları aptal diye adlandırmak da gayet normal geliyor kulağa. Güneşin doğuşunu görmeyen doğadaki tek canlı...

Beni ürküttü bu zaman hesabı. Daha kitabın başında farkına vardım, bu kitabın kapağını kapattıktan sonra eskisi gibi yaşayamayacağımı. Otlar, böcekler, hayvanlar, kısacası tüm doğa uyanırken neden insanların bu kadar tembel şekilde yaşadığını düşünmeden geçirebilir miyim zamanımı artık? Dün gece saat tam bir de yatıp sabah beşte kalktım. Üstelik kitap bunu yavaş yavaş yapmamızı söylemesine rağmen benim zihnim sanki kodlanmıştı beşte uyanmaya. Eh, öyle olunca da upuzun bir gün yaşadım.

Uykulu da değilim. Hayallerimin beni uyanık tutmasını sağlıyorum çünkü. Biliyorum, biliyorum. Hemen olmaz bu iş. Ama yavaş yavaş azaltacağım uyku saatlerimi. Her zaman aklımdaydı bu zaten.

Az uyuyan insanlar akıllı olmaz.
Akıllı insan az uyur diyor Erdal Demirkıran.

Ama öyle az uyumak da yetmiyor. Büyük düşüneceksin. Seni uyutmayan bir hayalin olacak. Edison gibi, Einstein, Dostoyevski, Da Vinci gibi. Az uyuyup hiçbir şey yapmadan geçirirsen günlerini, karıncadan farkın kalmaz.

Erken uyandığımızda günün ne kadar uzun geçtiğini hatırlatıyor bize yazar hafiften. Gerçekten öyle değil mi? Uyuyarak yaşayacak vaktimizden çalıyoruz ve farkında bile olmuyoruz. Oysa ki ömrümüzü yastıkta geçirecek vaktimiz yok bizim.

Ömrünü uzatmak isteyenlere hitap ediyor bu kitap.

Erdal Demirkıran'ın kitaplarını okursanız, bir daha asla küçük düşünemezmişsiniz.

Ama hiç küçük düşünmeyen bir insan olarak okudum ben bu kitabı.

Aslında insanların nasıl 4 saat uyuyabileceklerini yavaş yavaş anlatıyor yazar.

Hatta aramızda kalsın, bunun formulünü bile veriyor bize.  Çizelge bile hazırlıyor.

Merak ettiğiniz bütün cevaplar bu kitapta var.

12 yorum :

  1. Tvde bir programda görmüştüm yazarını. Üslubu, tavrı çok iddialı gelmişti bana, pek sevmemiştim. Ama kalemi, yazıları farklı olabilir tabi. Çok uyumak, zamanı yatarak tüketmek hiç akıllıca değil gerçekten :) Sevgiler canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan kalemi, yazıları da çok iddialı. Her şeyi ben bilirim tavırlarında biri :) Bu durum beni de çok rahatsız etti ama haklı olduğu gerçeğini de göz ardı edemiyorum :) Büyük düşünmek böyle bir tavır takınmaya sebep oluyor belki. Sevgiler :)

      Sil
  2. Okumuştum bunu lisedeyken. Hatta yatarak kitap okumayın diyordu ben de kalkıp oturmuştum hemen. Bir de şeyi hatırlıyorum bilim adamları falan ellerinde ağır bir nesneyle beraber uyuyorlar birkaç saat o nesne düşünce ellerinden uyanıyorlar. Açıkçası ben az uyuyarak neyi başarabilirim bilmiyorum. Uyku candır yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar içten, ne kadar samimisin. Gülümsettin beni :) Fazlasıyla boş vaktim olduğu için uykuya da bol bol vakit ayırıyorum. Açıkçası ben de hayatım boyunca hiç 4 saat uyuyabileceğimi zannetmiyorum. Evet çok haklısın gerçekten uyku candır :))

      Sil
    2. Teşekkür ederim canım sen de pek sıcaksın :) Bu arada headerlarla ilgili yorumunu tam anlayamadım buraya 8 numarayı ötekine 1 numarayı mı yapalım diyorsun :)

      Sil
    3. Gece uykulu uykulu cümle kuramamış olabilirim afedersin :) 1 numara ötekine çok iyi olur dedim. Şimdilik bu kalabilir ben diğer blogumunkini değiştirmek istiyordum :)

      Sil
    4. Tamam o zaman mail adresini alayım :)

      Sil
  3. Erdal Demirkıran kitapları çok iddialı. Ben dünyanın en akıllı insanıyım bir tane kitabının adı:) Günlün 7-8 saat uykunun önemli olduğunu düşünüyorum. Ama bünyeye göre değişir. Önemli olan uyanıkken ne yaptığınız. Blogunuzu takibe aldım ben de beklerim. http://turgayaksoy.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan uyanıkken ne yaptığımız, çok haklısınız. Hoşgeldiniz. Hemen gelirim! :)

      Sil
  4. bu kitabın alıp bir türlü okuyamayanlardanım. Bazı bilim adamları da yazarın aksine kaliteli yaşam için 8 saat uykuyu öneriyor. hangisini dikkate alacağız şaşırdık :) Bu arada bloğunuzu keşif etkinliğinden buldum sizi takipteyim. Bloğuma da beklerim sevgiler http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil